- صفحه اصلی
- رشته ها
- مرکز آموزش زبان فارسی
- مرکز آموزش زبان فارسی
مرکز آموزش زبان فارسی
مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (علیهم السّلام) با هدف آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و به ویژه داوطلبان تحصیل در این دانشگاه در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد.
Previous slide
Next slide
مرکز آموزش
زبان فارسی
مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (علیهم السّلام) با هدف آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و به ویژه داوطلبان تحصیل در این دانشگاه در سال 1391 تأسیس شد.
آموزش زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی در یک دورة 7 ماهه و در سه سطح پایه (مقدماتی)، میانی (متوسطه) و پیشرفته انجام می شود.
آموزش زبان فارسی مبتنی بر مهارتهای چهارگانه (خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتگو) و با استفاده از بهترین منابع آموزشی موجود صورت می گیرد. در ترم سومِ آموزش، زبان آموزان با توجه به رشتة تحصیلی خود، توسط استادان گروههای آموزشی با اصطلاحات و مقدمات دروس تخصصی آشنا می شوند.
برنامه درسی زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی به صورت حضوری در 5 روز هفته از صبح تا عصر برنامه ریزی شده و ارائه می شود.
- تعریف چارت سازمانی جدید مرکز متناسب با برنامه ها و اهداف
- توسعه ساختار فیزیکی مرکز، ایجاد لابراتوار مجهز، تجهیز کلاس ها به تجهیزات شنیداری و دیداری و همچنین راه اندازی کلاس هیبریدی آموزش زبان؛ متناسب با جایگاه دانشگاه و اهداف مرکز
- حرکت به سوی اخذ مجوز آموزش زبان فارسی وصدور مدرک برای زبان آموزان سایر دانشگاهها در جهت کسب در آمد
- ایجاد واحد مرکز آموزشهای آزاد مرکز و گسترش آموزش زبان از فارسی به زبانهای انگلیسی، فرانسه و عربی جهت کسب درآمد
- توسعه همکاری با سایر مراکز آموزش زبان فارسی به منظور تبادل تجربیات، استفاده از امکانات مشترک و برگزاری همایش جهت افزایش اعتبار مرکز
- برگزاری کارگاه ها و نشست هایی در قالب دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای مدرسان به منظور آشنایی آنان با روزآمدترین شیوه های آموزش زبان
- تشکیل کمیته های تخصصی در حوزة تدوین منابع درسی و تهیة محتواهای آموزشی در آزفای دانشگاه
- مشارکت در همایشهای ملی و فراملی آموزش زبان فارسی
- تعامل بیشتر با مجمع جهانی اهل بیت(ع) و زیر مجموعه های آن برای برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی به مهمانان ویژه معرفی شده و ارائه مدرک به ایشان در جهت کسب درآمد
- برگزاری دورههای دانشافزایی زبان فارسی (ویژهی استادان زبان و ادبیات فارسی کشورهای دیگر) با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی
- بکارگیری جدیدترین نرم افزار آموزش مجازی به منظور استفاده مناسبتر از فضای اینترنت برای کاهش هزینه ها و راه اندازی آموزش مجازی زبان فارسی به متقاضیان در خارج از کشور
- برگزاری دوره های ویژه ایرانشناسی، آشنایی با ادبیات فارسی، ترجمه های تخصصی، ویرایش و درست نویسی و… .
ارزیابی زبان آموزان
ارزیابی زبان آموزان با آزمون های هفتگی، ماهیانه و پایان ترم به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود.
نمره امتحانات
نمره امتحانات در هر درس به صورت یک عدد از صفر تا بیست تعیین می شود.
حداقل نمرة قبولی
حداقل نمرة قبولی در هر مادة درسی نمرة 12 است.
تبصره1 : نمرات آزمون های هفتگی، ماهانه و میان ترم در نمرة نهایی هر درس موثر است و 5 نمره از نمرة پایانی درس به آن اختصاص خواهد داشت.
تبصره 2 : در صورت عدم اخذ حداقل نمرة 12 در آزمون میان ترم، به زبان آموز تذکر کتبی داده می شود و زبان آموز موظف است تا پایان ترم نقاط ضعف خود را تقویت کند.
تبصره 3 : در صورتی که زبان آموز نتواند در آزمون پایان ترم هر درس نمرة 12 کسب کند، در آن درس مردود محسوب می شود و حسب نظر رئیس مرکز، ملزم به تجدید آزمون یا تکرار آن درس است.
شرط گذراندن هر ترم
شرط گذراندن هر ترم و ورود به ترم بعد، کسب میانگین نمرات 12 است.
تبصره : در صورتی که زبان آموز میانگین 12 را کسب نکرده باشد، مشروط محسوب میشود و ملزم به تجدید آزمون ها و کسب معدل 12 است.
ناتوانی زبان آموز در یادگیری
در صورتی که زبان آموز نتواند در پایان ترم اول (پایه) به میانگین نمرات 10 برسد و ناتوانی زبان آموز در یادگیری زبان برای مرکز محرز شود، زبان آموز از مرکز اخراج می شود.
مجوز ورود به رشته های کارشناسی ارشد
مجوز ورود به رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه، کسب معدل نهایی 12 است.
تبصره : نمرات کلیة دروس در سامانة آموزشی و کارنامة نهایی زبان آموز درج می شود. معدل نهایی دوره، میانگین نمرات هر سه ترم خواهد بود.
آزمون جامع و گواهی نامه آموزش زبان فارسی
در پایان دوره، آزمون جامع زبان فارسی مبتنی بر چهار مهارت آموزش زبان برگزار می شود و بر اساس میانگین نمرات آزمون جامع، گواهی نامه آموزش زبان فارسی صادر می شود.
تبصره : صدور گواهی نامه با توجه به نتیجه آزمون جامع بر اساس سطوح مختلف انجام می پذیرد.
0
تعداد کل واحد ها
0
ساعت آموزش
منابع درسی
Previous
Next
مرکز آموزش زبان فارسی
مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (علیهم السّلام) با هدف آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و به ویژه داوطلبان تحصیل در این دانشگاه در سال 1391 تأسیس شد.
آموزش زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی در یک دورة 7 ماهه و در سه سطح پایه (مقدماتی)، میانی (متوسطه) و پیشرفته انجام می شود.
آموزش زبان فارسی مبتنی بر مهارتهای چهارگانه (خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتگو) و با استفاده از بهترین منابع آموزشی موجود صورت می گیرد. در ترم سومِ آموزش، زبان آموزان با توجه به رشتة تحصیلی خود، توسط استادان گروههای آموزشی با اصطلاحات و مقدمات دروس تخصصی آشنا می شوند.
برنامه درسی زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی به صورت حضوری در 5 روز هفته از صبح تا عصر برنامه ریزی شده و ارائه می شود.
- تعریف چارت سازمانی جدید مرکز متناسب با برنامه ها و اهداف
- توسعه ساختار فیزیکی مرکز، ایجاد لابراتوار مجهز، تجهیز کلاس ها به تجهیزات شنیداری و دیداری و همچنین راه اندازی کلاس هیبریدی آموزش زبان؛ متناسب با جایگاه دانشگاه و اهداف مرکز
- حرکت به سوی اخذ مجوز آموزش زبان فارسی وصدور مدرک برای زبان آموزان سایر دانشگاهها در جهت کسب در آمد
- ایجاد واحد مرکز آموزشهای آزاد مرکز و گسترش آموزش زبان از فارسی به زبانهای انگلیسی، فرانسه و عربی جهت کسب درآمد
- توسعه همکاری با سایر مراکز آموزش زبان فارسی به منظور تبادل تجربیات، استفاده از امکانات مشترک و برگزاری همایش جهت افزایش اعتبار مرکز
- برگزاری کارگاه ها و نشست هایی در قالب دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای مدرسان به منظور آشنایی آنان با روزآمدترین شیوه های آموزش زبان
- تشکیل کمیته های تخصصی در حوزة تدوین منابع درسی و تهیة محتواهای آموزشی در آزفای دانشگاه
- مشارکت در همایشهای ملی و فراملی آموزش زبان فارسی
- تعامل بیشتر با مجمع جهانی اهل بیت(ع) و زیر مجموعه های آن برای برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی به مهمانان ویژه معرفی شده و ارائه مدرک به ایشان در جهت کسب درآمد
- برگزاری دورههای دانشافزایی زبان فارسی (ویژهی استادان زبان و ادبیات فارسی کشورهای دیگر) با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی
- بکارگیری جدیدترین نرم افزار آموزش مجازی به منظور استفاده مناسبتر از فضای اینترنت برای کاهش هزینه ها و راه اندازی آموزش مجازی زبان فارسی به متقاضیان در خارج از کشور
- برگزاری دوره های ویژه ایرانشناسی، آشنایی با ادبیات فارسی، ترجمه های تخصصی، ویرایش و درست نویسی و… .
ارزیابی زبان آموزان
ارزیابی زبان آموزان با آزمون های هفتگی، ماهیانه و پایان ترم به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود.
نمره امتحانات
نمره امتحانات در هر درس به صورت یک عدد از صفر تا بیست تعیین می شود.
حداقل نمرة قبولی
حداقل نمرة قبولی در هر مادة درسی نمرة 12 است.
تبصره1 : نمرات آزمون های هفتگی، ماهانه و میان ترم در نمرة نهایی هر درس موثر است و 5 نمره از نمرة پایانی درس به آن اختصاص خواهد داشت.
تبصره 2 : در صورت عدم اخذ حداقل نمرة 12 در آزمون میان ترم، به زبان آموز تذکر کتبی داده می شود و زبان آموز موظف است تا پایان ترم نقاط ضعف خود را تقویت کند.
تبصره 3 : در صورتی که زبان آموز نتواند در آزمون پایان ترم هر درس نمرة 12 کسب کند، در آن درس مردود محسوب می شود و حسب نظر رئیس مرکز، ملزم به تجدید آزمون یا تکرار آن درس است.
شرط گذراندن هر ترم
شرط گذراندن هر ترم و ورود به ترم بعد، کسب میانگین نمرات 12 است.
تبصره : در صورتی که زبان آموز میانگین 12 را کسب نکرده باشد، مشروط محسوب میشود و ملزم به تجدید آزمون ها و کسب معدل 12 است.
ناتوانی زبان آموز در یادگیری
در صورتی که زبان آموز نتواند در پایان ترم اول (پایه) به میانگین نمرات 10 برسد و ناتوانی زبان آموز در یادگیری زبان برای مرکز محرز شود، زبان آموز از مرکز اخراج می شود.
مجوز ورود به رشته های کارشناسی ارشد
مجوز ورود به رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه، کسب معدل نهایی 12 است.
تبصره : نمرات کلیة دروس در سامانة آموزشی و کارنامة نهایی زبان آموز درج می شود. معدل نهایی دوره، میانگین نمرات هر سه ترم خواهد بود.
آزمون جامع و گواهی نامه آموزش زبان فارسی
در پایان دوره، آزمون جامع زبان فارسی مبتنی بر چهار مهارت آموزش زبان برگزار می شود و بر اساس میانگین نمرات آزمون جامع، گواهی نامه آموزش زبان فارسی صادر می شود.
تبصره : صدور گواهی نامه با توجه به نتیجه آزمون جامع بر اساس سطوح مختلف انجام می پذیرد.
مدرس
شما ممکن است دوست داشته باشید
گروه مهندسی معماری
اهدف راه اندازي رشته مهندسي معماري در مقطع كارشناسي در دانشگاه بين المللي اهل بيت (ع) كمك به تجهيز و تامين نيروي انساني متخصص مورد...
دانشکده مجازی
محدودیتهای آموزش حضوری و الزامات آن از یک سو و نیاز علاقه مندان به فراگیری علوم و فنون از سوی دیگر و پیشرفتهای سریع...
دپارتمان مطالعات و تحقیقات زنان
امروزه بیش از هر زمان دیگر موقعیت زنان در جوامع تغییر نموده است، بسیاری از موانع رسمی که فعالیت زنان را محدود و یا...
گروه تاریخ اسلام
این گروه، اسلام را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، از منظر تحقق تاریخی آن، مورد مطالعه قرار میدهد. محورهای مورد مطالعه در این...
گروه فلسفه و کلام اسلامی
این گروه با بهرگیری از روشهای مختلف عقلی،نقلی و تجربی، اصول وعقاید دینی را تبیین و مستدل ساخته و به موضوعاتی همچون تاریخ کلام...