آیت الله رمضانی در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع): “رسالت اصلی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که باید برند معارف اهل بیت (ع) باشد.”

آیت الله رمضانی در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع): “رسالت اصلی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که باید برند معارف اهل بیت (ع) باشد.”

به گزارش روابط عمومی و بین المللی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، روز دوشنبه 1398/06/25 مراسم آغاز سال تحصیلی 99-1398 با حضور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)؛ آیت الله رمضانی گیلانی، رئیس، معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

آیت الله رمضانی در این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت ایّام اسارت آل الله و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان، بیان داشتند این ایّام در حقیقت به نوعی سخت‌ترین شرایط برای آل الله است و حتّی در برخی از تعابیر سخت‌تر از خود روز واقعه عاشوراست.

آیت الله رمضانی در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع): “رسالت اصلی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که باید برند معارف اهل بیت (ع) باشد.”

ایشان در خصوص حادثه عاشورا که غربی‌ها هم به بزرگی و تلخ بودن آن اقرار و اعتراف دارند بیان کردند؛ کورت فریشلر در کتاب امام حسین و ایران می گوید که کلّ حوادث تلخ تاریخ، وقتی که در کنار حادثه‌ی کربلا مقایسه می‌شود، همه‌ی آنها پنهان می‌شوند و آنقدر این حادثه تلخ است که همه چیز و همه کس را متأثّر می‌کند؛ امّا نباید فقط به نقل و یا چگونگی این واقعه اکتفا کرد، در  حالی که هر دو ضرورت دارد؛ هم باید نقل صحیح باشد و هم باید به چگونگی واقعه پرداخت و تحلیل درست ارائه داد. بلکه به چرایی این واقعه هم باید پرداخت که چرا این واقعه و این حادثه‌ی تلخ اتّفاق افتاد.  بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص) 50 سال گذشت و سر قرآن ناطق را بالای نیزه قرار دادند، منتها قبل از آن قرآن صامت نیز با دسیسه‌ها، بالای نیزه قرار گرفت. چه اتّفاقاتی در این 50 سال رخ داد که زمینه‌ی تلخ ترین حادثه را فراهم کرد. پس باید یک تحلیل عمیق هم نسبت به این حادثه ما داشته باشیم. امروزه البته یک کار دیگر هم بر عهده‌ی ما هست و آن کار تطبیق است، به این معنا که ما امروزه هم باید، آنها که اسلام را در دنیا به انحراف دارند معرّفی می‌کنند، بشناسیم؛ اسلامی که بر خاسته از قرآن و سنّت نیست، اسلامی که به نوعی در مسیر جریان استعمار هست، در مسیر مدیریت سلطه‌ی جهانی است، این اسلام اموی و اسلام عبّاسی که مسیر اسلام را منحرف کرد؛ امروزه به عنوان اسلام آمریکایی مطرح است، یا اسلام افراطی، یا اسلام لیبرال که مع الوصف همه‌ی اینها را می بینیم نوعی انحراف از اسلام در آن هست. در اسلام افراطی متأسفانه آنچه که محور حرکت هست؛ کشتن هست و کشته شدن، آن هم در برابر مسلمانان و حال آنکه اوّلین پیام الهی: علم و دانش و معرفت است و اینکه جامعه باید جامعه‌ی دانشی باشد، جامعه بیدار باشد، از جهل و جهالت، خود را برهاند و خلاص بکند در آن تعبیری که وارد شد در روایت می فرماید: “کن عالما أو متعلما و لا تکن الثالث” یا باید عالم و دانشمند باشید یا دانشجو، سوّمیش نباشید، فتهلک؛ ” کن عالما أو متعلما أو محبا للعلم و لا تکن الرابع فتهلک” یا دانشمند باشید یا دانشجو یا دانش را دوست بدارید و چهارمی نباشید، که فتهلک. بالاخره علم، أَصْلُ کُلِّ خَیْرٍ است، چه اینکه جهل و نادانی، أَصْلُ کُلِّ شَرٍّ است و معدن کل شرّ و همه‌ی آسیب‌ها، آفت‌ها چالش‌ها و مصائب در تاریخ بشری به واسطه‌ی جهالت بوده، چه جهل در برابر علم و چه جهل در مقابل عقل. کلّ این مصائبی را که ما در دنیا می‌بینیم به واسطه‌ی این جهالت‌ها بوده فلذا باید به کار تطبیق هم بپردازیم. امروزه اسلامی که منطبق با قرآن و سنّت هست و در قرائت امام (رضوان الله علیه) و مقام معظّم رهبری کاملاً ما مشاهده می کنیم هم در آن محبّت هست، هم  عقلانیت، هم  عدالت هست و هم مقاومت، همه‌ی این‌ها جمع است، این‌ها شاخصه‌های اصلی اسلام از متن آیات است ، اگر به متن آیات و روایات مراجعه بفرمایید، می‌بینید هم عقلانیت موج میزند، هم دعوت به تعقل و تفکر هم معنویت موج میزند و هم عدالت، که اصلاً همه‌ی انبیاء به نوعی آمده‌اند برای تحقّق قسط “انا أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ” تعبیر لِیَقُومَ داره لیوقیم نداره یعنی دعوت به قسط و حرکت به سمت قسط و عدالت یک امر فطری است که برخاسته از متن وجود انسان است.

آیت الله رمضانی در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع): “رسالت اصلی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که باید برند معارف اهل بیت (ع) باشد.”

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه در خصوص دانشگاه بین المللی اهل بیت بیان کرد؛ همین که انسان وارد فضای دانشگاه می‌شود، مطالبه و درخواست اوّل دانش اندوزی و علم آموزی است، ولی وقتی که این دانشگاه مسمی می‌شود به نام اهل بیت (ع)، شرح وظایف دقیق‌تر و عمیق‌تری دارد که من در این فرصت میخواهم به این بخش اشاره بکنم. بدون شک اگر ما بخواهیم در آن مسیر گام برداریم باید به دو نکته‌ی اصلی توّجه داشته باشیم: هم دانش به معنای امروزی و هم تربیت به معنای اینکه ما باید ممثل رفتار اهل بیت علیهم السّلام باشیم. چون بعدها میگویند این دانشجو فارغ التحصیل دانشگاه بین الملی اهل بیت (ع) بوده. صرف اینکه بالاخره ما چند واحد را بگذرانیم تا مقطع ارشد یا دکتری در رشته‌های مختلف طی شود و گرفته شود، این، آن هدف اصلی نیست، در غرب هم در جاهای دیگر هم، در کشور های خودتان هم، اینها وجود دارد. برخی هم وقتی در این بخش ها وارد می شوند شاید دقیقتر از ما هم باشند کتاب هم وقتی می‌نویسند پی‌نوشت‌ها، رفرنس‌ها و منابعش خیلی بیشتر از کتاب‌های ماست. شما همین کتاب امر به معروف و نهی از منکر مایکل کوک را ببینید، دو جلد است و 1700 منبع در آن مورد استفاده قرار گرفته که 1300 تا از این منابع از کتاب های مسلمانان هست و 400 عنوان از این کتاب ها از کتاب های غربی‌هاست. شما سراغ دارید که یک کسی از ما کتاب بنویسد در رابطه با امر به معروف و از 1700 منبع استفاده کند. من سراغ ندارم چون من غالب کتابهای امر به معروف و نهی از منکر را دیدم، فلذا در این بخش‌ها آنها کم نگذاشته‌اند، کار می کنند، دقیق هم هستند. در هاروارد، سوربن، کمبریج ، اکسفورد و خیلی از جاهای دیگه، یک عدّه‌ای وقتی وارد ایران اسلامی می‌شوند میخواهند ببینند بالاخره این پدیده‌ای که در اینجا اتّفاق افتاد؛ تربیت یافتگان و دانش آموختگانش از چه مکتبی درس آموخته‌اند، لذا به غیر از آن جهت علمی به آن جهت معنوی هم باید پرداخت و این خیلی مهم است.

ایشان در ادامه با اشاره میراث غنی باقیمانده از اهل بیت (ع) اظهار داشت؛  ما در حقیقت بهره‌مندیم از یک میراث غنی 250 ساله که این میراث را احدی ندارد، در هیج جای دنیا در هیچ مکتبی و مذهبی و آئینی. از سال 10 هجرت رحلت پیغمبر(ص) تا 260 بعد از رحلت پیغمبر(ص) ما از 250 سال معارف اهل بیت علیهم السّلام در موضوعات مختلف بهره‌مندیم. غنی‌ترین معارف را به لحاظ کلامی، عقلی، عرفانی، فلسفی، فقهی، تفضیلی و جهات دیگر که اینها به نوعی آن دریچه‌های اعجاز قرآن هم هست. یک دریجه از این اعجاز قرآن این مجموعه معارف به هم آمیخته در یک کتاب هست لذا نه میتوانید بگویید این کتاب تاریخیست، نه می‌توانید بگویید علمیست صرفاً، نه می‌توانید بگید عقلیست صرفاً، نه می‌توانید بگوئید کلامی صرف است، هیچ کدام اینها به تنهایی درباره قرآن گفته نمیشود. قرآن قرآن است، کتاب انسان است و درباره‌ی همه‌ی اینها هم دارد هم آیات علمی دارد، هم جنبه‌های تاریحی دارد که عبرت آمیز است، “لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَهٌ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ” و هم جنبه‌های عرفانی دارد در اوجش، مانند این جمله‌ی کلیم الله به تعبیر استاد ما، “إِنَّ مَعِیَ رَبِّی سَیَهْدِینِ” وقتی که همه محاصره شده بودند، از جلو دریا و پشت سر سپاه فرعون، گفتند: “انا لمدرکون” یعنی کار ما تمام است، ایجاست که معنویت حضرت موسی (سلام الله علیه) خودش را نشان می‌دهد، می‌فرماید: ” إِنَّ مَعِیَ رَبِّی سَیَهْدِینِ” جمله‌ی بالاترش را حبیب الله می گوید، پیغمبر اکرم (ص) که دیگر هیچ چیز را بر الله مقدّم نمی‌کند. اینجا حضرت موسی (سلام الله علیه) خودش را مقدّم کرد “إِنَّ مَعِیَ رَبِّی سَیَهْدِینِ” اوّل معی آورده: با من خدای من است، امّا حبیب الله می فرماید: “إِنَّ اللَّـهَ مَعَنَا” الله با ماست، یعنی هیچ چیز بر الله مقدّم نشده است. این اوج آن عرفان و اوج آن معنویت است که در قرآن کریم از زبان پیامبران الهی به ما آموخته شده و حکایت می‌کند از یک معنویت عمیقی که بر محور حقّه‌ی امروزه، البته در غرب هم دنبال معنویت هستند چه آمریکا چه اروپا، حدود 4000 از این فرقه‌های معنویت گرا حالا با چه انگیزه ای بحثش مفصل است و باید در جای خودش مطرح شود، ولی شما الان وارد فضای مجازی بشوید درباره‌ی معنویت بدون دین همچنین کتابهایی هم نوشته شده که عرفان بدون خدا است استیس  یک کتابی دارد اونجا بحث عرفان بدون خدا، معنویت بدون خدا، مناظره هاشون هم الان در فضای مجازی کاملا میتوانید ملاحظه بکنید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت؛  رسالت اصلی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که باید برند معارف اهل بیت (ع) باشد، یعنی در حوزه ها و رشته‌هایی که به اصطلاح ارتباط مستقیم دارد باید مورد بحث قرار بگیرد. یعنی در حقیقت هر کسی از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود؛ هم باید در آن رشته متخصّص باشد و هم باید متعهّد باشد، یعنی به نوعی ممثل باشد. امام موسی صدر در یک سخنرانی خیلی دقیق در رابطه با امیرالمؤمنین فرمودند که امیرالمؤمنین را ما می‌خواهیم بشناسیم اگه افراد از ما سوال بکنند به غیر از آیات، که آیات در مورد حضرت امیر فراوان است کم هم نیست در کتابهای اهل سنّت هم فراوان ذکر شده، شاید بیش از 300 آیه در این زمینه از اهل سنت وارد شده ،  ما که بیشتر معتقد هستیم. کتاب‌های تاریخ در مورد امیرالمومنین، جنگ‌های امیرالمومنین، قضاوتهای امیرالمومنین، حکومت امیرالمومنین،  نهج البلاغه امیرالمومنین، که برخی  از غربی‌ها می‌گفتند اگر ما نهج البلاغه را داشتیم دنیا را فتح می‌کردیم، یعنی آنقدر وسعت و سیطره دارد، ولی می‌گفت امروزه اگر می‌خواهیم، در خارج، پیروان اهل بیت (ع) و امیرالمومنین را نشان بدهیم باید بصورت عینی باشد، نه کتابی، نه ذهنی؛ وقتی امیرالمومنین را ما می خواهیم بشناسیم چگونه بشناسیم. امام موسی صدر می‌فرماید توسط پیروان اهل بیت (ع) و پیروان علی باید علی را بشناسیم، کدام پیروان علی هستند که بتوانند علی را در رفتارشان معرّفی بکنند، هر کسی به لحاظ ایده آل از یک جهتی می‌تواند معرّف شخصیت امیرالمومنین باشد، امّا به لحاظ رئال، خوب خیلی تلاش می‌خواهد، لذا می‌فرمود: ما باید ممثل باشیم، خود حضرت امیر هم در نهج البلاغه دارد ” اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّهٍ وَ سُدادٍ”  فلذا دانش اندوزی، گذراندن واحد یا گرفتن مدرک نباید در اینجا به عنوان آن هدف اصلی باشد، غرض باید این باشد که ما از این دانشگاه که بیرون می رویم هر کدام ما سفیر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام باشیم و بعد بتوانیم اهل بیت (ع) را بصورت جامع در جامعه‌ی امروز بشری معرّفی بکنیم و امروزه جامعه‌ی بشری، تشنه‌ی این معارف هست. هر چه ما جلو تر می‌رویم آن کسانی که برترین فکر را ، برترین اخلاق را ، برترین اندیشه را ارائه می‌دهند آنها پیروز میدان هستند. قوانین طلایی را که امروز دنیا دنبالش هست در کلام اهل بیت (ع) و در قرآن مشاهده می‌کنید. یک کتابی ” هانس کونگ ” نوشته به نام ” اخلاق جهانی” و در آن کتاب اشاره به قوانین طلایی دارد، قوانین طلایی به قوانینی گفته می شود که تمام دنیا با هر فرهنگی آنها را پذیرفته و قبول کرده یعنی حتی آنهایی که پیرو دینی نیستند مانند هندوئیسم و بودیسم هم قبول دارد، مثلاً آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند، آنچه چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند، وقتی می خواهید برخورد بکنید، معاشرت شما با انسان معاشرت نیک باشد ” وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً ” نفرمود: قولوا للمسلمین، نفرمود: قولوا للمومنین، فرمود: قولوا للناس، شما این دعاهای روزانه‌ی ماه رمضان را اگر به یاد بیاورید آنجا هم دعاها مطلق هستند، “اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ” نفرمود مریضِ مسلم، چون بیماری آفت و آسیبش کل بشریت را می گیرد. ” اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ”‏ هر گرسنه‌ای مسلم باشد یا غیر مسلم، فرق نمی‌کند، شما در کلام اهل بیت علیهم السّلام از این نوع قوانین طلایی که آموزه‌های جامع بشری از آن استفاده می‌کند فراوان می‌بینید.

آیت الله رمضانی در ادامه دانشگاه را دارای سه رکن دانست و افزود؛ یک رکن آن دانشجویان هستند که باید با قوّت و اقتدار هم به لحاظ علمی ارتقاء پیدا کنند و هم به لحاظ معنوی. یعنی باید یک میزی و تفاوتی میان دانشجوی دانشگاهی بنام اهل بیت (ع) و جای دیگر باشد. هم سهم ارتقاء علمی و هم ارتقاء معنوی هر دو این رشد باید در دانشجویان ما باشد، مردم هم همین مطالبه را از شما دانشجویان دارند شما که از کشورهای خود اینجا آمدید، آنجا گفتید که ما در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) درس می خوانیم یعنی در حقیقت در دانشگاهی که به این نام هست و می خواهیم هم مسلح به دانش بشویم، هم مسلح به معنا و معنویت، این خیلی مهم است. پس یک رکن دانشجو است. و این دانشجو هست که آن ارکان دیگر را می تواند زمینه سازی کند، پس کسانی که در این مجموعه باعث می شوند بقیّه تعریف شوند خود دانشجویان هستند، برای اینکه این ارتقاء علمی صورت بگیرد نقش اساتید بسیار برجسته است. اساتیدی که هم عالمندً، هم دلسوزند و هم به واقع در صدد هستند که این معارف را به دل و جان دانشجویی که از هر جهت مهیا و آماده است برسانند. پس اساتید هم نقش بسیار برجسته ای دارند لذا جایگاه علمی اساتید خیلی می تواند در رشد دانشگاه و برند بودن دانشگاه در رشته های مختلف تاثیر گذار باشد و این نیز نکته خیلی مهمی است. رکن سوّم مدیریت هست از رأس آن که رئیس دانشگاه و بعد از آن رئیس دانشکده، مدیران گروه ها و آنهایی که در آن مجموعه خدمت می‌کنند، این هم یک رکن است. قطعاً مدیریت هم باید یک راهبرد را برای خودش تعریف کند اگر راهبرد درستی برای اهداف دانشگاه تعریف شود و در همان مسیر حرکت کند آن دانشگاه رشد خودش را قطعاً خواهد داشت و به همین جهت است که ما درخواست داریم که انشاالله در این جهت آن رشد لازم پیدا شود، چه از یادگیری زبان فارسی که می‌تواند به نظر بنده زبان فارسی به عنوان یکی از زبان های بین المللی و زبان علم دانش و زبان فرهنگ اهل بیت (ع) و زبان سیاست اهل بیت (ع) و در حقیقت آن زبان تراز اهل بیت (ع) امروز باشد و چه از مواد درسی و معارفی که در اینجا آموزش داده می‌شود. قطعاً همه‌ی اینها بازنگری شده  و مورد توجه قرار گرفته، چون آن حیث علمی دانشگاه هیچگاه نباید صدمه بخورد. دانشگاه باید دانشگاه باشد در حقیقت یک نوع برند علمی باشد، یعنی اگر یک دانشگاهی باشد که  دانش آموخته های آن نتوانند در کشورشان آنچه را که آموختند به دیگران تعلیم  و آموزش بدهند، آن دانشگاه خیلی دانشگاه موفّقی نخواهد بود، لذا گزینش ها باید گزینش های متناسب با دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) باشد؛ افرادی گزینش شوند که انگیزه دارند بر اساس مدار و محور اهل بیت (ع) در این دانشگاه فارغ التحصیل بشوند و بعد در کشورشان و نقش آفرینی  و جریان سازی بکنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت؛ اهل بیت (ع) محور همه مسلمانان است اختصاص به شیعیان ندارد یعنی ما در مرجعیت علمی و معنوی هیچ اختلافی در میان مسلمانان نداریم، همه پذیرفته‌اند، اهل بیت (ع) را باب علم می دانند، باب الحکمه می دانند، باب الجنه می دانند این روایاتی را که شما مفصلش  را در کتاب های اهل سنت و شیعه مشاهده کردید که می فرمایند: انا مدینه العلم وعلی بابها، انا مدینه الحق و علی بابها، انا مدینه الجنه و علی بابها، اینها همه حکایت می کند به اینکه اهل بیت (ع) نه فقط ابواب رحمتند، بلکه ابواب علمند، ابواب دانشند، مرجعیت علمی را همه پذیرفتند و با توجه به تعبیری که از ابن ابی الحدید هست در شرحی در نهج البلاغه در ذیل این عبارت ” علی مع الحق والحق مع علی” ما اینطور معنا می کردیم که علی با حق است و حق با علی، هر جا حق باشد علی آنجاست، اما ابن ابی الحدید یک تفسیر دیگری دارد و هر جا علی باشد حق بر آن مدار است، یعنی علی بن ابی طالب عین الحق است چه اینکه عین العدل است، این تعبیر دیگران هم هست که ” قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّهَ عَدْلِهِ ” و خوب هم هست این کتاب جرج جرداق خوانده شود خود ابن ابی الحدید آن کتابش که مفصل صحبت دارد و وقتی به بعضی از نامه ها می‌رسید می‌گفت: من بیش از هزار بار این نامه ها را خوانده‌ام و جرداق نهج البلاغه را حفظ بود و متأسفانه نهج البلاغه مهجور است در نزد ما پیروان اهل بیت (ع)، ما که خودمان را منتصب می‌کنیم به اهل بیت (ع)، از این رو این هم جزء نکته‌هایی است که باید به آن توجّه داشته باشیم. قطعاً رویکرد ما در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) همانطور که آقای دکتر میراحمدی هم اشاره فرمودند رویکرد ارتقاء هست ، همه باید در کنار هم باشیم و تلاش بکنیم تلاش ما هم این است که انشاالله هم توسعه کمی و بالاخص کیفی پیدا کند که راهکار آن را هم باید پیدا کنیم، چه در بخش سخت افزار و چه در بخش نرم افزار، و حتی میتوان شعبی را تعریف کرد در برخی از جاهای مهم مثلاً قم و مشهد، البته ممکن است این یک طرح 10 ساله باشد به هر حال همه‌ی ما باید تلاش بکنیم که در این مسیر حرکت کنیم . در حقیقت در فضای آموزشی حالا چه در فضاهای تحقیقاتی در قم مثل ویکی شیعه و ابنا و چه در بخش کتاب و ترجمه ها به 50 زبان در جای خود اینها حوزه تحقیقات است، اما در حوزه‌ی آموزش، برند فضای آموزشی مکتب اهل بیت (ع) که غنی ترین تراز است همین دانشگاه می‌تواند باشد ما برای مجمع در داخل برند آموزشی را به غیر از دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) تعریف نکرده‌ایم، لذا هم از رئیس دانشگاه هم از هیأت محترم رئیسه مصراً درخواست می‌کنیم و خواهش می‌کنیم بر اساس همین مدار حرکت بکنند و در هیأت امنا هم همین بحث انشاالله دنبال خواهد شد هم در توسعه سخت افزار نسبت به این دانشگاه و هم در بخش نرم افزار انشاالله.

 

در ابتدای این مراسم نیز دکتر منصور میراحمدی؛  ضمن آرزوی قبولی عزاداری ها در ماه محرم، و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، حضور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) را در آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین در آغازین روزهای مسئولیت جدید ایشان به فال نیک گرفته و افزود رویکرد دانشگاه  در سال های اخیر رویکرد توسعه محور به لحاظ کمی و کیفی بوده است و همه ما تلاش می کنیم در جهت ارتقاء دانشگاه قدم برداریم و این حضور میتواند بسیار نوید بخش باشد.

آیت الله رمضانی در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع): “رسالت اصلی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) این است که باید برند معارف اهل بیت (ع) باشد.”

 

وی در ادامه اظهار داشت؛ رویکرد توسعه محور الزاماتی دارد و مهمترین الزامات آن استفاده از ظرفیت های همه جانبه است ظرفیت های داخلی و ظرفیت های خارجی و در رأس آنها ظرفیت ارزشمند مجمع جهانی اهل بیت (ع).

دکتر میراحمدی گفت؛ ما این باور را داریم که این دانشگاه به عنوان زیر مجموعه ای از مجمع جهانی اهل بیت (ع) قبل از هر چیز بایستی در مسیر اهداف و رسالت های مجمع قدم بردارد و از ظرفیت های خوب مجمع درجهت ارتقاء دانشگاه استفاده کند  و تا به حال نیز چنین رویکردی را ما در دانشگاه دنبال کردیم و انشاالله در ادامه هم چنین مسیری دنبال خواهد شد و این خبر را هم میتوانم با کمال افتخار خدمت عزیزان عرض کنم که اکنون دانشگاه با بهره گیری از ظرفیت های خیلی خوب اعضای هیأت علمی جوان، نخبه و توانمند و با استفاده از دانشجویان بسیار ارزشمند و نخبه گزینی که در سال های اخیر اتفاق افتاده و کارمندان خدوم و زحمت کش؛ این ظرفیت را دارد که  در مجمع، در برنامه های مجمع حضور فعال تری پیدا کند و بتواند خدمات ارزشمند خودش را ارائه کند.

شایان ذکر است آیت الله رمضانی بعد از حضور در جمع دانشجویان؛ در جلسه ای با حضور هیأت رئیسه دانشگاه شرکت کردند و  در پایان به بازدید از بخش های مختلف دانشگاه پرداختند.