- دکتر حسن مجیدی
- dr.majidi@abu.ac.ir
- تماس با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- بررسی و پایش مستمر وضعیت آموزشی دانشگاه و احصاء نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصتهای آموزشی
- تهیه و تنظیم سیاستها، خطمشیها و چشم انداز آموزشی دانشگاه و پیگیری مراحل تصویب، ابلاغ، اجرا و روزآمدسازی آنها
- تهیه و پیشنهاد برنامههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آموزشی دانشگاه با همکاری کلیه دانشکدهها، مراکز و واحدهای ذیربط و پیگیری و هدایت مستمر امور مربوط به تصویب، اجرا و اصلاح آنها
- انجام مطالعات و برنامهریزیهای لازم به منظور گسترش دورههای تحصیلات تکمیلی دانشکدهها و دانشگاه
- برنامه ریزی به منظور ارتقا و بهبود مستمر خدمات آموزشی دانشگاه در سطح دانشکدهها و مراکز آموزشی
- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص توسعه و تقویت فضای آموزشی مجازی دانشگاه با هماهنگی و همکاری اداره برنامه ریزی و فناوری اطلاعات
- بسترسازی فرهنگی، فنی و تخصصی در راستای تبیین، ترویج و تحقق تفکر آموزش مجازی
- برنامه ریزی، ضابطه گذاری و نظارت بر توزیع بورسها و تسهیلات آموزشی طراحی و استقرار نظام ارزیابی راهبردی و تنظیم و تدوین شاخصهای ارزیابی آموزشی دانشگاه
- سازماندهی و استقرار نظامهای سنجش و ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و برنامه ریزی به منظور رفع کاستیها و نواقص از طریق دانشکدهها و حوزههای عملیاتی دانشگاه
- حجّت الاسلام و المسلمین دکتر سعید جازاری معمویی
- رئیس دانشگاه
- دکتر حسن مجیدی
- دبیر شورا – معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- دکتر محمدحسین کیانی
- سرپرست گروه فلسفه و کلام اسلامی
- دکتر ابوالفضل تاجیک
- مدیر گروه ادیان و عرفان
- دکتر علی بغیری
- مدیر گروه روابط بین الملل
- دکتر امید رستمی غازانی
- مدیر گروه حقوق جزاء و جرم شناسی
- دکتر محمد غفاری فرد
- مدیرگروه اقتصاد اسلامی
- دکتر علیرضا حبیبی
- مدیر گروه مدیریت بازرگانی
- دکتر محمد رضا ابوئی مهریزی
- مدیر گروه تاریخ اسلام
- دکتر میثم حنیفی
- سرپرست گروه زبان و ادبیات فارسی
- دکتر محمدمحسن حسن پور
- مدیر گروه علوم ارتباطات اجتماعی
- رضا عشقی
- تماس با سرپرست مدیریت امور آموزشی
هدف اصلى ارزشیابی ،تقویت فعالیت ها و روش هاى اثر بخش و تضعیف یا حذف فعالیت ها و روش هاى بى تاثیر یا نامطلوب است. فرایند ارزشیابى استاد ، فرایندى است که در طى آن با جمع آوری اطلاعات و با بررسى عملکردهاى گوناگون اساتید، درباره کفایت و شایستگى آنان قضاوت مى شود و در عین حال تصمیم لازم در مورد اقداماتى که مى تواند به افزایش شایستگی ایشان و بهبود یادگیرى فراگیران کمک کند ،اتخاذ مى گردد .استفاده از ارزشیابی کارآمدترین روش جهت بهبود کیفیت آموزشى است . روش جاری ارزشیابی اساتید این دانشگاه شامل ارزشیابى توسط دانشجویان، مدیران گروه ها و معاونت آموزشی می باشد که ارزشیابی نهائی هیات علمى توسط نمره کسب شده از از این افرادبدست می آید روش های ذکر شده در این ارزشیابی هر کدام جنبه های خاصی از کار استاد را ارزیابی می کنند ، و هیچ یک به تنهایی نمی توانند بیانگر کیفیت واقعی کار اساتید باشند؛ بنابراین براى اینکه ارزشیابى جامع و سالمترى از کار اساتید به دست آید ، باید از منابع اطلاعاتى موجود داده های لازم را بدست آورد و قضاوت نهایى را بر اساس ترکیبى از آنها انجام داد.
- تهیه و تدوین برنامههای آموزش بلند مدت و کوتاه مدت دانشگاه مبتنی بر گسترش دورههای آموزشی در راستای سندچشم انداز دانشگاه و نقشه جامع علمی کشور
- بررسی پیشنهاد دانشکدهها و گروههای آموزشی در زمینه تغییر و یا توسعه برنامههای آموزشی و تهیه گزارش جهت طرح در شورای آموزشی دانشگاه
- پیشنهادهای مربوط به ایجاد یا تفکیک دانشکده، ایجاد گروه آموزشی، ایجاد و اجرای رشته ها و گرایش های جدید، تغییر عنوان گروه های آموزشی، تغییر عنوان رشته ها و گرایش های موجود در کلیه مقاطع تحصیلی و انجام اقدامات لازم جهتاخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، با همکاری دانشکده ها و واحدهای مربوطه
- بررسی و اعلام نظر در زمینه آیین نامه ها و شیوه های آموزشی و اعلام نظرات اصلاحی در تدوین آنها به حوزه معاونت متبوع
- بررسی و اظهارنظر در خصوص تنظیم برنامه های ترم بندی واحدهای آموزشی و ارائه گزارش پیشنهادی به مراجع ذیربط
- نظارت بر حسن اجرای برنامه های زمان بندی شده آموزشی و اظهار نظر پیرامون نقاط ضعف و قوت آن ها و ارائه گزارش به مقامات ذیربط
- بررسی و نظارت بر متون درسی و نحوه ارائه دروس به منظور اطمینان از انطباق آنها با برنامهها و سرفصلهای مصوب
- بررسی و ارائه پیشنهاد در مورد بازنگری برنامههای درسی و محتوای دروس، اصلاح سرفصلها، حذف، ادغام و جایگزینی دروس، تغییر منابع در کلیه مقاطع، با توجه به آخرین پیشرفت های علمی، جهت ارائه به مراجع ذی صلاح جهت تصویب
- انجام بررسیهای لازم به منظور تعیین تعداد عضو هیأت علمی مورد نیاز گروههای آموزشی، با رعایت ضوابط تشکیلاتی دانشگاه و با توجه به دروس عملی و نظری، استاندارد های بین المللی و امکانات دانشگاه با همکاری دانشکدهها و سایرواحدهای مربوطه
- بررسی کیفیت آموزشی دانشگاه بر اساس الگوهای تنظیم شده و پایش عملکرد دانشگاه و یافتن شاخص ها و عوامل تاثیر گذاربر آن
- تهیه گزارشهای آماری مربوط به برنامههای درسی، رشته ها ، گرایش ها و امور مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاه وارائه به مراجع ذیربط
- برنامه ریزی و اجرای دورهها و کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه
- ارزیابی عملکرد هر ترم اعضای هیأت علمی بر اساس آییننامه ارتقای هیات علمی با توجه به شاخصهای تعیین شده وانعکاس نتایج به مراجع ذی ربط
- همکاری با هیأت ممیزه و هیأت اجرایی جذب در خصوص ارائه اطلاعات موردنیاز در زمینه ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی
- ارزیابی فعالیتهای آموزشی دانشکدهها و گروههای آموزشی و تهیه گزارش برای ارائه به مراجع ذی ربط
- پایش و ارزیابی عملکرد هر ترم اعضای هیات علمی بر اساس آئین نامه ارتقاء و انعکاس آن به مراجع ذی ربط
- بررسی علل افت یا رشد تحصیلی دانشجویان و ارائه گزارشهای تطبیقی
- اجرای آئین نامههای ابلاغی وزارت علوم در خصوص ترفیع اعضای هیأت علمی و ارائه پیشنهاد موارد اصلاحی یا تطبیقی درمورد آئین نامههای مذکور برای اجرا
- انجام امور مربوط به جلسات شورای برنامهریزی دانشگاه و نظارت بر اجرای مصوبات آن
- بررسی و اظهار نظر در مورد آیین نامههای مربوط به ارزیابی و ارائه نظرات اصلاحی
- تعیین شاخصهای ارزشیابی در زمینههای آموزشی
- تطبیق وبررسی برنامه ترم بندی شده دانشکده ها با مصوبات و سازمان گسترش
- بررسی دوره ای برنامه های مصوب ازسایت وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با هدف استخراج سرفصل های بازنگری شده یاجدید
- ایجاد هر گونه تغییرات در سرفصل دروس
- بررسی سرفصل های بازنگری شده رشته های دایر در دانشگاه با برنامه های از قبل ثبت شده درسامانه خدمات آموزشی دانشگاه با هدف اجرای دقیق برنامه با اعمال کمترین تغییرات که بررسی موارد ذیل را شامل می شود:
- مقایسه و مطابقت نام رشته با مجوز دانشگاه و پذیرش دانشجو
- درخواست کد رشته از اداره آمار و اطلاعات آموزشی درصورت تغییر نام رشته یا اخذ مجوز رشته جدید
- مقایسه ترکیب واحد
- مقایسه نام دروس
- تعداد واحد هر درس
- عملی یا نظری بودن و تعداد واحد عملی یا نظری هر درس
- پیشنیاز ها و هم نیازها (درصورت تشابه دروس ،تنظیم پیشنیاز و همنیاز با توجه به مصوبات هر سرفصل)
- ثبت دروس غیر مشابه شامل اطلاعات اصلی ،پیشنیاز ،هم نیاز و اعمال محدودیت اخذ درس مطابق الزامات سرفصل مصو ب
- تعریف برنامه درسی در سامانه خدمات آموزشی دانشگاه
- اعمال تغییرات مصوب شورای برنامه ریزی در سامانه خدمات آموزشی دانشگاه
- مدیریت سامانه خدمات آموزشی دانشگاه
- مدیریت سامانه مالی
- مدیریت سامانه حق التدریس