Preaload Image
قبلی
Previous slide
Next slide

دپارتمان زبان

رئیس دپارتمان زبان

آرشیو اخبار و اطلاعیه ها

گالری تصاویر

مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (علیهم السّلام) با هدف آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و به ویژه داوطلبان تحصیل در این دانشگاه  در سال 1391 تأسیس شد.

آموزش زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی در یک دورة 7 ماهه و در سه سطح پایه (مقدماتی)، میانی (متوسطه) و پیشرفته انجام می شود.

آموزش زبان فارسی مبتنی بر مهارتهای چهارگانه (خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتگو) و با استفاده از بهترین منابع آموزشی موجود صورت می گیرد. در ترم سومِ آموزش، زبان آموزان با توجه به رشتة تحصیلی خود، توسط استادان گروههای آموزشی با اصطلاحات و مقدمات دروس تخصصی آشنا می شوند.

برنامه درسی زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسی به صورت حضوری در 5 روز هفته از صبح تا عصر برنامه ریزی شده و  ارائه می شود.

دانلود برنامه کلاسی مرکز آموزش زبان فارسی تیر 1400

برنامه روزانه وارسی تکالیف زبان آموزان

  • تعریف چارت سازمانی جدید مرکز متناسب با برنامه ها و اهداف
  • توسعه ساختار فیزیکی مرکز، ایجاد لابراتوار مجهز، تجهیز کلاس ها به تجهیزات شنیداری و دیداری و همچنین راه اندازی کلاس هیبریدی آموزش زبان؛ متناسب با جایگاه دانشگاه و اهداف مرکز
  • حرکت به سوی اخذ مجوز آموزش زبان فارسی وصدور مدرک برای زبان آموزان سایر دانشگاهها در جهت کسب در آمد
  • ایجاد واحد مرکز آموزشهای آزاد مرکز و گسترش آموزش زبان از فارسی به زبانهای انگلیسی، فرانسه و عربی جهت کسب درآمد
  • توسعه همکاری با سایر مراکز آموزش زبان فارسی به منظور تبادل تجربیات، استفاده از امکانات مشترک و برگزاری همایش جهت افزایش اعتبار مرکز
  • برگزاری کارگاه ها و نشست هایی در قالب دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای مدرسان به منظور آشنایی آنان با روزآمدترین شیوه های آموزش زبان
  • تشکیل کمیته های تخصصی در حوزة تدوین منابع درسی و تهیة محتواهای آموزشی در آزفای دانشگاه
  • مشارکت در همایش­های ملی و فراملی آموزش زبان فارسی
  • تعامل بیشتر با مجمع جهانی اهل بیت(ع) و زیر مجموعه های آن برای برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی به مهمانان ویژه معرفی شده و ارائه مدرک به ایشان در جهت کسب درآمد
  • برگزاری دوره‌­های دانش­‌افزایی زبان فارسی (ویژه­‌ی استادان زبان و ادبیات فارسی کشورهای دیگر) با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی
  • بکارگیری جدیدترین نرم افزار آموزش مجازی به منظور استفاده مناسبتر از فضای اینترنت برای کاهش هزینه ها و راه اندازی آموزش مجازی زبان فارسی به متقاضیان در خارج از کشور
  • برگزاری دوره های ویژه ایرانشناسی، آشنایی با ادبیات فارسی، ترجمه های تخصصی، ویرایش و درست نویسی و… .

ارزیابی زبان آموزان

ارزیابی زبان آموزان با آزمون های هفتگی، ماهیانه و پایان ترم به صورت کتبی و شفاهی انجام می­ شود.

نمره امتحانات

نمره امتحانات در هر درس به صورت یک عدد از صفر تا بیست تعیین می ­شود.

حداقل نمرة قبولی

حداقل نمرة قبولی در هر مادة درسی نمرة 12 است.

تبصره1 : نمرات آزمون های هفتگی، ماهانه و میان­ ترم در نمرة نهایی هر درس موثر است و 5 نمره از نمرة پایانی درس به آن اختصاص خواهد داشت.

تبصره 2 : در صورت عدم اخذ حداقل نمرة 12 در آزمون میان­ ترم، به زبان آموز تذکر کتبی داده می­ شود و زبان آموز موظف است تا پایان ترم نقاط ضعف خود را تقویت کند.

تبصره 3 : در صورتی که زبان آموز نتواند در آزمون پایان ترم هر درس نمرة 12 کسب کند، در آن درس مردود محسوب می­ شود و حسب نظر رئیس مرکز، ملزم به تجدید آزمون یا تکرار آن درس است.

شرط گذراندن هر ترم

شرط گذراندن هر ترم و ورود به ترم بعد، کسب میانگین نمرات 12 است.

تبصره : در صورتی که زبان آموز میانگین 12 را کسب نکرده باشد، مشروط محسوب می­شود و ملزم به تجدید آزمون ها و کسب معدل 12 است.

ناتوانی زبان آموز در یادگیری

در صورتی که زبان آموز نتواند در پایان ترم اول (پایه) به میانگین نمرات 10 برسد و ناتوانی زبان آموز در یادگیری زبان برای مرکز محرز شود، زبان آموز از مرکز اخراج می­ شود.

مجوز ورود به رشته ­های کارشناسی ارشد

مجوز ورود به رشته ­های کارشناسی ارشد دانشگاه، کسب معدل نهایی 12 است.

  تبصره : نمرات کلیة دروس در سامانة آموزشی و کارنامة نهایی زبان آموز درج می­ شود. معدل نهایی دوره، میانگین نمرات هر سه ترم خواهد بود.

آزمون جامع  و گواهی نامه آموزش زبان فارسی

در پایان دوره، آزمون جامع زبان فارسی مبتنی بر چهار مهارت آموزش زبان برگزار می شود و بر اساس میانگین نمرات آزمون جامع، گواهی نامه آموزش زبان فارسی صادر می شود.

تبصره : صدور گواهی نامه با توجه به نتیجه آزمون جامع بر اساس سطوح مختلف انجام می پذیرد.

0
تعداد کل واحد ها
0
ساعت آموزش
منابع درسی