- دکتر ساره اردشیر لاریجانی
- تماس با سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری
- اجرای آئیننامهها و مقررات پژوهشی مصوب
- برنامهریزی و تنظیم خط مشی و روشهای اجرایی لازم جهت اجرای مصوبات شورای پژوهشی و شورای انتشارات دانشگاه
- نظارت بر اجرای برنامههای پژوهشی گروهها و کوشش جهت رفع مشکلات آنها
- تهیه و تنظیم سیاستهای پژوهشی دانشگاه و ارائه آن به رئیس دانشگاه
- نظارت بر کلیه فعالیتهای تحقیقاتی اساتید و دانشجویان دانشگاه
- ارزشیابی عملکرد پژوهشی سالیانه اعضای هیأت علمی دانشگاه
- ایجاد ارتباط و هماهنگی با مدیران واحدهای تابعه حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه جهت اجرای مقررات و دستورالعملهای پژوهشی
- ترغیب و تشویق اساتید دانشگاه جهت تألیف، ترجمه و نگارش کتب و مقالات علمی و تخصصی جهت جذب بودجه تحقیقاتی مصوب
- نظارت بر حسن اجرای قراردادها و طرحهای تحقیقاتی مصوب دانشگاه
- نظارت بر حسن اجرای سمینارها و گردهمائیهای علمی
- نظارت بر حسن اداره کتابخانه دانشگاه و تلاش برای ارتقاء کمیت و کیفیت منابع علمی موجود
- ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای آموزشی و اداری دانشگاه
- نظارت بر تنظیم و ابلاغ بخشنامهها و دستورالعملهای داخلی پژوهشی دانشگاه
- نظارت بر تهیه و تنظیم گزارش عملکرد مالی و اموالی معاونت در پایان سال مالی
- تهیه و تنظیم گزارش سالیانه امور پژوهشی و پشتیبانی از طرحهای پژوهشی و ارائه آن به رئیس دانشگاه
- اجرای قوانین و آئین نامههای دانشجویان سازمان مرکزی دانشگاه
- ایجاد هماهنگی با مدیران حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی و بینالملل دانشگاه بهمنظور برنامهریزی و اجرای فعالیتهای فوق برنامه در دانشگاه
- ایجاد هماهنگی و ارتباط با دیگر دانشگاهها و مراکز علمی جهت جذب پروژههای تحقیقاتی آنها و فراهم نمودن مقدمات عقد قراردادهای تحقیقاتی و ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه
- حجّت الاسلام و المسلمین دکتر سعید جازاری معمویی
- رئیس دانشگاه
- حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی قمی
- دبیر شورا – سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری
- دکتر محمدرضا ابوئی مهریزی
- عضو حقیقی
- دکتر ساره لاریجانی
- عضو حقیقی
- دکتر محمد صفری
- عضو حقیقی
- دکتر محمد غفاری فرد
- عضو حقیقی
- دکتر علی بغیری
- عضو حقیقی
- دکتر رضا کاظمی راد
- تماس با سرپرست مدیریت امور پژوهشی
- ارائه اطلاعات و آمار فعالیت های پژوهشی دانشگاه
- تهیه و اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های پژوهشی جدید برای بهبود وضعیت پژوهش دانشگاه
- نظارت و اجرای آیین نامه اعتبار پژوهشی
- تشویق مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی و کتب تألیفی اعضای هیأت علمی
- انتخاب پژوهشگران برگزیده دانشگاه برای معرفی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش
- نظارت و انجام امور اداری مربوط به کنفرانس های خارجی و داخلی و فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی
- نظارت و انجام امور اداری مربوط به فرصت مطالعاتی خارجی و داخلی اعضای هیأت علمی
- پذیرش پیشنهاد طرح پژوهشی از دانشگاه ها و ارائه پیشنهاد طرح به دستگاه های اجرایی
- معرفی دانشجویان جهت انجام کارآموزی، اجرای پروژه، استفاده از منابع علمی و امکانات سایر سازمان ها، انجام بازدید گروهی
- عقد قرارداد پژوهشی با دستگاه های اجرایی
- حمایت، نظارت و عقد قرارداد طرح های کوچک پژوهشی با اعضاء هیأت علمی دانشگاه
- برگزاری جلسات شورای پژوهشی
- راه اندازی و نظارت بر انتشار نشریات علمی دانشگاه
آئین نامه ها
فرمهای پژوهشی
پایان نامه
در نظام های آموزشی و پژوهشی دوره تحصیلات تکمیلی پایان نامه به عنوان بخشی از فعالیت های لازم برای دریافت درجه در رشته و مقطع تحصیلی مربوطه است و باید به طور منطقی و علمی نوشته شود. از آنجایی که دانشجویان این دوره اغلب برای نخستین بار و به صورت رسمی زیر نظر استادان خود به پژوهش علمی مبادرت می ورزند، بنابراین تهیه دستورالعمل، دستیابی به الگویی جامع، و یکنواخت نمودن چارچوب تدوین نسخ مکتوب پایان نامه های دانشجویی در هر یک از مقاطع تحصیلات تکمیلی اعم از دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ضروری می باشد. شیوه نامه حاضر بدین منظور تنظیم شده و لازم است دانشجویان گرامی در تدوین نهایی پژوهش خویش همه نکات و اصول این شیوه نامه را به جز مواردی که اختیاری اعلام شده است ، رعایت کنند.
پژوهشگر برتر
به منظور شناسایی دانشجویان فعال در عرصه پژوهش و تشویق پژوهشگران جوان؛ معاونت پژوهشی و فنّاوری با همکاری دانشکده ها هر سال اقدام به انتخاب دانشجویان پژوهشگر شایسته تقدیر، نمونه و برتر در مقطع کارشناسی ارشد می نماید.
اساس مباحث دو فصلنامه رهیافتهای مطالعات اهل بیت (ع) با محور اهل بیت (علیهم السلام) در قالب موضوعاتی چون مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تاریخی، فقهی، حقوقی، کلامی، ادبی، عرفانی اهل بیت (ع) خواهد بود.
هفته ملی پژوهش و فناوری فرصت مناسبی را برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری فراهم می آورد تا ضمن اطلاع از روند و وضعیت موجود بتوان برای آینده برنامه ریزی و اقدامات بهتری را دنبال نمود. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها از مهمترین برنامه های هفته مذکور به شمار می آید. در همین راستا، شیوه نامه حاضر به منظور شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه در زمینه های تخصصی، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای محترم هیأت علمی و فراهم سازی زمینه ارتقای حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تهیه گردیده است.
- میثم روشنکار
- Info@abu.ac.ir
- تماس با سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات
مدیریت فناوری اطلاعات متشکل از دو اداره است، اداره پشتیبانی و خدمات فنی و اداره تولید محتوای الکترونیک.اداره پشتیبانی و خدمات فنی در چهار حوزه نرم افزار، سخت افزار، شبکه و نگهداری و راه اندازی سرویسهای سرور مشغول به ارائه خدمات است.اداره تولید محتوای الکترونیک به تولید محتواهای الکترونیک نشستها و کنفراسهای علمی خواهد پرداخت. این محتواها در قالبهای مختلف قابل ارائه به علاقهمندان خواهد بود.
- رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوترهای دانشگاه
- نگهداری، توسعه و امنیت شبکه
- نگهداری سرور و ارائه سرویسهای مورد نیاز شبکه
- تهیه و نصب نرم افزارهای مورد نیاز بخشهای مختلف دانشگاه
پشتیبانی فنی وب سایت دانشگاه
- مرتضی معراجی
- تماس با رئیس اداره کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد