- نداشتن تابعیت ایرانی
- برخورداری از سلامت جسمی و روحی
- داشتن گواهی پایان دوره دبیرستان در مدارس خارجی برای مقطع کارشناسی، مدرک کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد و گواهی کارشناسی ارشد برای مقطع دکتری
- داشتن حداقل معدل 14 از 20 یا معادل 70 از 100 برای ورود به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (برای تمام رشته های تحصیلی)
- داشتن حداکثر 32 سال سن برای مقطع کارشناسی، 36 سال سن برای مقطع کارشناسی ارشد و 40 سال سن برای مقطع دکتری
- در صورت تقاضا برای استفاده از بورس دانشگاه، داشتن حداکثر 28 سال سن برای مقطع کارشناسی، 32 سال سن برای مقطع کارشناسی ارشد و 38 سال سن برای مقطع دکتری
- عدم استفاده از بورس تحصیلی دولت و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در مقطع مشابه یا متوالی (در صورت داشتن سابقه تحصیل در ایران، پذیرش به صورت پرداخت شهریه امکان پذیر خواهد بود)
- توجه: متقاضیان می توانند پس از اتمام دوره و قبل از دریافت مدرک تحصیلی یا دفاع از پایان نامه خود، درخواست پذیرش در دانشگاه را داشته باشند. اما این پذیرش منوط به دریافت مدرک تحصیلی یا دفاع از پایان نامه قبل از پایان ترم و ثبت نام است. پذیرش متقاضی در صورتی لغو می شود که متقاضی، قبل از ثبت نام نهایی مدرک تحصیلی یا دفاع را ارائه نمی دهد.
- مدارک اخذ شده باید به تایید وزارت آموزش/آموزش عالی و وزارت امور خارجه کشور متبوع متقاضی و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور رسیده باشد. ارائه اصل مدارک تحصیلی، هنگام حضور در دانشگاه الزامی است.
- ارائه مدارک مقاطع قبلی
- گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 7 ماه در زمان ثبت نام
- تکمیل فرم تعهدنامه در فرایند ثبت نام
- ارائه شماره موبایل فعال و ارسال آدرس ایمیل معتبر
- تکمیل فرم درخواست آنلاین در سامانه دانشگاه به نشانیabu.ac.ir و تکمیل فرایند ثبت نام در سامانه پذیرش دانشگاه به آدرسadmission.abu.ac.ir
- ارائه واریز مبلغ 100 دلار برای متقاضیان عادی و 150 دلار برای زبان آموزان (حق ثبت نام و بررسی اولیه مدارک) یا معادل ریالی آن با استعلام از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران(https://www.cbi.ir/exrates/rates_en.aspx) مبلغ واریزی به هیچ عنوان برگردانده نخواهد شد.
- نکته: مدارک تحصیلی مدارس و دانشگاه های خارجی باید حتما به تأیید دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور یا سفارت کشور متقاضی در ایران برسند و در صورت نبودن زبان انگلیسی باید به صورت رسمی به فارسی یا انگلیسی ترجمه شوند.
- نکته: وزارت معارف و وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل باید دیپلم های دانش آموزان افغانستان را برای ورود به مقطع کارشناسی مهر نمایند.
- نکته: در صورت وجود هرگونه مغایرت بین شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضی و قوانین رویه، از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.
- نکته: زبان آموزشی در تمام رشته ها و مقاطع، زبان فارسی است، مگر این که تعداد متقاضیان تحصیل به بیش از 10 نفر برسد که دانشگاه می تواند آن دوره را به زبان انگلیسی برگزار کند.
- نکته: زبان آموزش در رشته های زبان و ادبیات فارسی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، ادیان و عرفان، فلسفه و کلام اسلامی و تاریخ اسلام در هر شرایطی و با هر تعداد دانشجو، صرفا زبان فارسی خواهد بود.
- دانشجویان کشورهایی غیر از افغانستان، باید حداقل به مدت شش ماه در کلاس های آموزش زبان فارسی که در مرکز آموزش زبان فارسی برگزار می شود، شرکت کرده و موفق به قبولی در دوره شوند.برای
متقاضی گرامی
از اینکه دانشگاه بین المللی اهل بیت را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. لطفا قبل از ورود به سامانه و ثبت و تکمیل درخواست، مدارک زیر را در دسترس خود قرار دهید:- تصویر صفحه اول گذرنامه
- تصویر عکس پرسنلی
- تصویر مدارک تحصیلی
- ریز نمرات به زبان انگلیسی
- اسکن از کلیه مدارک علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جمله افتخارات در مسابقات مختلف، عضویت و مسئولیت در انجمنها و موسسات مختلف، توصیهنامه اساتید و مسئولان (درصورت وجود)
لازم به ذکر است که در صورت تکمیل کامل و صحیح فرم درخواست و ارسال مدارک، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. لازم است که کد دریافت شده را به شماره: 00989101915801 يا آي دي: ABUadmission@از طریق تلگرام یا واتسآپ ارسال کنید.
- اگر مدارک گفته شده در بالا را آماده کرده اید، برای ثبت نام کلیک کنید(راهنمای جامع مراحل ثبت نام در این لینک قابل دسترسی است)
نیمسال دوم تحصیلی | نیمسال اول تحصیلی | مراحل کار | |
تا قبل از پانزدهم آذر ماه | تا قبل از پانزدهم مرداد ماه | فارسی زبان | آخرین زمان دریافت مدارک متقاضیان |
تا قبل از پانزدهم آبان ماه | تا قبل از پانزدهم اردیبهشت ماه | غیر فارسی زبان | |
پانزدهم دی ماه | پانزدهم شهریورماه | بررسی و اعلام نتیجه به داوطلب | |
براساس تقویم آموزشی دانشگاه | براساس تقویم آموزشی دانشگاه | شروع کلاسها |
آیا برای ثبت نام باید در سایت وزارت علوم ایران (Saorg) نیز ثبت نام کنم؟
سابقاً ثبت نام در سایت وزارت علوم نیز توسط دانشجو انجام میشد. اما به دلیل محدودیت های موجود در سایت و مشکلات عدیدهای که برای متقاضیان به وجود میآمد، بنا شد که از این پس دانشجویان فقط در سایت دانشگاه اهل بیت ثبت نام کنند و مرحله ثبت نام در سایت وزارت علوم توسط دانشگاه انجام شود.
آیا داشتن پاسپورت برای ثبت نام الزامی است؟
داشتن پاسپورت که حد اقل یک سال از اعتبار آن در هنگام ثبت نام باقی مانده باشد، الزامی است.
آیا ریزنمرات (ترانسکریپت) برای ثبت نام اولیه در سایت لازم است؟
از آنجایی که یکی از معیارهای جذب دانشجو نمرات کسب شده در هر درس میباشد، لذا وجود ریزنمرات ضروری است. چنانچه دانشجو در هنگام ثبت نام در سایت دانشگاه فارغالتحصیل نشده باشد، میبایست ریز نمرات دروسی که تا زمان ثبت نام گذرانده را در سایت دانشگاه بارگذاری (آپلود) کند.
آیا اهل تسنن هم میتوانند در دانشگاه ثبت نام کنند؟
دانشگاه متقاضیان مسلمان را پذیرش میکند، لذا متقاضیان اهل سنت نیز میتوانند در دانشگاه ثبت نام کنند.
من هنوز فارغالتحصیل نشده ام آیا میتوانم در دانشگاه ثبت نام کنم؟
دانشجو باید هنگام ثبت نام حضوری اصل مدرک کارشناسی و ریز نمرات تایید شده توسط سفارت ایران را به دانشگاه تحویل دهد، حال چنانچه هر یک از این مدارک را بنا برهر دلیلی نتواند هنگام ثبت نام اولیه در سایت دانشگاه بارگذاری کند، میتواند گواهی موقت فراغت از تحصیل و ریز نمرات خود را در سایت دانشگاه اهلبیت بارگذاری کند و هنگام حضور در ایران اصل مدارک تایید شد را ارائه دهد.
آیا دانشگاه اهل بیت هزینه سفر را به دانشجو میدهد؟
پرداخت هزینه سفر (چه هوایی و چه زمینی) بر عهده خود دانشجو است.
رشته مورد درخواست من در مقطع ارشد (ماستری) با رشته کارشناسی ام متفاوت است، آیا میتوانم ثبت نام کنم؟
مطابقت حداکثری رشته کارشناسی با رشته مورد درخواست در مقطع کارشناسی ارشد، درصد قبولی دانشجو را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد. با این وجود چنانچه این دو رشته باهم مغایرت داشته باشند مشکلی در ثبت نام متقاضی ایجاد نمیکند. به طور مثال دانشجویی که در دوره لیسانس زبانانگلیسی خوانده میتواند در رشته روابط بینالملل ثبت نام کند.
سن من بیشتر از حد مجاز دانشگاه (28 سال) است، آیا با این وجود میتوانم همچنان در دانشگاه ثبت نام کنم؟
شرط سن برای متقاضیان بورسیه در دانشگاه است، چنانچه متقاضی حائز شرایط سنی نباشد، میتواند به صورت آزاد (پرداخت شهریه) در دانشگاه ثبت نام کند.
نتایج ثبت نام و ویزای تحصیلی از چه طریقی به دانشجو اعلام میشود؟
نتایج در سایت و کانال تلگرامی دانشگاه اعلام میشود. چنانچه دانشجویی پذیرفته شود، ویزای تحصیلی او به همان شماره تلگرامی که در ابتدای ثبت نام با آن کدرهگیری ثبت نام را ارسال کرده، ارسال خواهد شد.
من معرف ندارم، آیا میتوانم در دانشگاه ثبت نام کنم؟
چنانچه متقاضی معرف نداشته باشد میتواند در دانشگاه ثبت نام کند. نداشتن معرف موجب عدم برخورداری از “امتیاز معرف” در بارم نهایی امتیازات معاونت بیناللمل خواهد شد.
اگر پس از اعلام نتایج پذیرفتهشدگان نتوانم به دانشگاه بیایم آیا نام من در لیست ذخیره های پذیرش دوره بعد، بصورت رزرو باقی خواهد ماند؟
چنانچه دانشجو پس از دریافت ویزای تحصیلی به هر دلیلی نتواند ثبت نام حضوری خود را در دانشگاه تکمیل نماید، از لیست پذیرفته شدگان آن دوره حذف و به مدت یکسال نیز از ثبت نام مجدد در دانشگاه، محروم خواهد شد.