رشته‌های مورد پذیرش

دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری​

دپارتمان زبان​

دانشکده علوم و فنون​

پذیرش

ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در تمامی طول سال امکان پذیر است و متقاضیان می‌توانند در هر زمان، مطابق راهنما در سایت دانشگاه ثبت نام کنند. (با توجه به زمان ارسال درخواست ثبت نام، ورودی دانشجو برای مهر یا بهمن ماه مشخص خواهد شد.)

به منظور ثبت نام در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت‌(ع) فرم ثبت نام موجود در سایت را تکمیل، و به همراه مدارک خواسته شده به ایمیل [email protected] ارسال کنید.

عنوان ایمیل باید شامل نام و نام خانوادگی و رشته مورد درخواست باشد.

به عنوان مثال:

 سینا احمدی – حقوق خصوصی

مدارک مورد نیاز:

  1. فایل ورد (Word) فرم ثبت نام
  2. اسکن آخرین مدرک تحصیلی (ترجمه شده به فارسی یا انگلیسی)
  3. اسکن ریز نمرات (ترانسکریپت) آخرین مدرک تحصیلی (ترجمه شده به فارسی یا انگلیسی)
  4. اسکن عکس پرسنلی
  5. اسکن صفحه اول پاسپورت که حد اقل یک سال زمان از انقضای آن باقی مانده باشد.
  6. کارنامه دوره دیپلم
  7. هر گونه تقدیر نامه،توصیه نامه، مقاله، کتاب، هر نوع گواهی مثل زبان خارجی، حفظ قرآن،
  8. ضبط فایل ,ویدیو معرفی حد اکثر در5 دقیقه به زبان فارسی یا انگلیسی که در آن به موارد زیر اشاره شده باشد:
  • شرح مختصری از اعضای خانواده مثل تعداد اعضا، شغل، تحصیلات و…
  •  سوابق تحصیلی و شغلی متقاضی
  • شرح توانایی‌ها و مهارت‌ها
  •  سوابق فعّالیّت‌های اجتماعی
  •  انگیزه ادامه تحصیل در ایران

چنانچه با تلفن همراه ویدئوی معرفی را ضبط می‌کنید، دقت داشته باشید که گوشی شما در حالت افقی باشد.

اطلاعیه های بعدی دانشگاه و همچنین زمان اعلام نتایج را از طریق سایت و کانال تلگرامی دانشگاه  اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین با استفاده از قابلیت چت جیمیل (Hangouts) می‌توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید.

کانال تلگرامی اداره جذب:

https://t.me/ABU_Admission

شماره تلگرام پاسخگویی به سوالات:

۰۰۹۸۹۱۰۱۹۱۵۸۰۱

  • داشتن مدرک کارشناسی. (اگر داوطلب در شرف فارغ‌­التحصیلی از دوره کارشناسی باشد، با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و همچنین ریز نمرات (ترانسکریپت) دروسی که گذرانده، ثبت­نام وی به صورت موقت بلامانع خواهد بود. البته ارائه مدارک تحصیلی اصلی و تأییدشده از طریق مراکز ذی­ربط در هنگام حضور در دانشگاه الزامی است)
  • حداکثر سن 28 سال (متقاضیان با سن بالاتر از 28 سال، از شرایط بورسیه الف برخوردار نخواهند شد)
  • تجرد (دانشجویان متأهل می­‌توانند جهت پذیرش درخواست خود را ارائه نمایند، ولی دانشگاه تعهدی به ارائه خوابگاه متأهلی به آنها ندارد.)
  • سلامت روحی و جسمی
  • نداشتن سابقه تحصیل به صورت بورسیه در مقطع مشابه (کارشناسی‌ارشد) در دانشگاه‌­های ایران. (در صورت داشتن سابقه تحصیل در ایران، پذیرش به صورت پرداخت شهریه امکان پذیر خواهد بود)
  • تطبیق حداکثری رشته تحصیلی کارشناسی با رشته انتخابی در کارشناسی‌­ارشد

پذیرش دانشجویان به روش زیر انجام می‌شود:

1) آن دسته از متقاضیان که در بررسی اولیه، حداقل نمره لازم را دریافت نکرده باشند، پیغام عدم پذیرش در دانشگاه برای آنان ارسال خواهد شد.

2) آن دسته از متقاضیان که در بررسی اولیه حداقل نمره ورودی را اخذ کرده باشند، نتایج نهایی و نوع بورسیه آن ها یک ماه پس از ارسال مدارک اعلام خواهد شد.

 

پذیرفته شدگان در سه دسته:

الف) بورس کامل ب) نیمه بورس ج) شهریه پرداز، اعلام خواهند شد.

الف) بورس کامل: به فردی گفته می شود که تمامی هزینه های ترم های تحصیلی، خوابگاه، غذا به عهده دانشگاه می باشد

ب) نیمه بورس: به فردی گفته می شود که هزینه ترم های تحصیلی به عهده دانشگاه است و صرفا هزینه خوابگاه و غذا از دانشجو اخذ می شود که مبلغ آن بعد از تصویب در هیات امنای دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

ج) شهریه پرداز: به فردی گفته می شود که تمامی هزینه های تحصیل به عهده دانشجو می باشد که مبلغ آن بعد از تصویب در هیات امنای دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

  دانشگاه امتحان ورودی ندارد و ملاک انتخاب و ملاک انتخاب متقاضی رزومه (CV) دانشجو می‌باشد. لذا توصیه می‌شود تمامی مدارک لازم و همچنین فایل ویدیویی معرفی دانشجو به نحو احسن و مطابق راهنمای ثبت نام تکمیل گردد.

 با توجه به آن­که پذیرش نهایی داوطلبین در دانشگاه مشروط بر ارائه مدرک تحصیلی و ریز نمرات تأییدشده توسط وزارت تحصیلات عالی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوع است، به داوطلبین توصیه مؤکد می­گردد، تدابیر لازم را درباره این موضوع بیاندیشند.

 متقاضیانی که سال‌های گذشته ثبت نام کرده‌اند و به هر دلیلی در دانشگاه پذیرفته نشده‌اند، برای سال تحصیلی جدید باید مجدداً اقدام به ثبت نام کنند.

 دانشگاه هیچ وجهی به منظور ثبت نام اولیه در سایت دانشگاه، از متقاضیان دریافت نمی‌نماید

 متقاضیان دانشگاه می‌توانند بدون داشتن معرف نیز، در دانشگاه ثبت نام کنند. قابل ذکر است که داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه و شخصیت های برجسته اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در پذیرش متقاضی مؤثر خواهد بود.

عناوین دروس و سرفصل‌های آن­ها در سایت دانشگاه قابل دریافت می‌باشد.

 در صورت نقص مدرک، ارسال مدارک بدون کیفیت و عدم تکمیل فرآیند ثبت­نام، پرونده متقاضی ارزیابی نخواهد شد.

✅ فرم مشخصات  فقط در قالب فایل ورد (Microsoft Word ) ایمیل نمایید و از ارسال فرم بصورت عکس یا pdf خوداری کنید.

✅ دانشجویانی که در موقع ثبت نام فارغ التحصیل نشده اند، می‌بایست گواهی اشتغال به تحصیل و ترانسکریپت درس‌هایی که گذرانده‌اند را ارسال نمایند.

✅ دقت داشته باشید که تطابق حداکثری رشته کارشناسی و رشته مورد درخواست شما در دانشگاه اهل بیت در پذیرش نهایی شما بسیار مؤثر است.

✅ دانشجویان غیر فارسی زبان، پیش از شروع کلاس های رشته انتخابی خود یک دوره 7 ماهه آموزش زبان فارسی را طی خواهند نمود. زمان تقریبی برای شروع کلاس های آموزش زبان فارسی برای ورودی بهمن 22 ژوئن و زمان شروع کلاس های آموزش زبان فارسی برای ورودی مهر 22 دسامبر خواهد بود.

✅ توصیه می‌شود به منظور پیگیری آخرین اخبار ثبت‌نام حتماً در کانال تلگرام دانشگاه عضو شوید.

کلیه اطلاعیه‌های دانشگاه از طریق راه‌های ارتباطی زیر صورت می‌پذیرد و هیچ راه ارتباطی دیگری برای اطلاع‌­رسانی دانشگاه وجود ندارد:

– کانال تلگرامی واحد جذب به آیدی: ABU_Admission@

– پاسخگویی به سوالات: آیدی تلگرام ABUadmission@ و یا شماره 00989101915801

– شماره تماس با مدیریت پذیرش دانشجو در دانشگاه: 00982155235654 داخلی 524

💠آیا برای ثبت نام باید در سایت وزارت علوم ایران (Saorg) نیز ثبت نام کنم؟

سابقاً ثبت نام در سایت وزارت علوم نیز توسط دانشجو انجام می‌شد. اما به دلیل محدودیت های موجود در سایت و مشکلات عدیده‌ای که برای متقاضیان به وجود می‌آمد، بنا شد که از این پس دانشجویان فقط در سایت دانشگاه اهل بیت ثبت نام کنند  و مرحله ثبت نام در سایت وزارت علوم توسط دانشگاه انجام شود.

💠 آیا داشتن پاسپورت برای ثبت نام الزامی است؟

داشتن پاسپورت که حد اقل یک سال از اعتبار آن در هنگام ثبت نام باقی مانده باشد، الزامی است.

💠 آیا ریزنمرات (ترانسکریپت) برای ثبت نام اولیه در سایت لازم است؟

از آنجایی که یکی از معیارهای جذب دانشجو نمرات کسب شده در هر درس می‌باشد، لذا وجود ریزنمرات ضروری است. چنانچه دانشجو در هنگام ثبت نام در سایت دانشگاه فارغ‌التحصیل نشده باشد، می‌بایست ریز نمرات دروسی که تا زمان ثبت نام گذرانده را در سایت دانشگاه بارگذاری (آپلود) کند.

💠 آیا اهل تسنن هم می‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند؟

دانشگاه متقاضیان مسلمان را پذیرش می‌کند، لذا متقاضیان اهل سنت نیز می‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

💠 من هنوز فارغ‌التحصیل نشده ام آیا می‌توانم در دانشگاه ثبت نام کنم؟

دانشجو باید هنگام ثبت نام حضوری اصل مدرک کارشناسی و ریز نمرات تایید شده توسط سفارت ایران را به دانشگاه تحویل دهد، حال چنانچه هر یک از این مدارک را بنا برهر دلیلی نتواند هنگام ثبت نام اولیه در سایت دانشگاه بارگذاری کند، می‌تواند گواهی موقت فراغت از تحصیل و ریز نمرات خود را در سایت دانشگاه اهل‌بیت بارگذاری کند و هنگام حضور در ایران اصل مدارک تایید شد را ارائه دهد.

💠 آیا دانشگاه اهل بیت هزینه سفر را به دانشجو می‌دهد؟

پرداخت هزینه سفر (چه هوایی و چه زمینی) بر عهده خود دانشجو است.

💠 رشته مورد درخواست من در مقطع ارشد (ماستری) با رشته کارشناسی ام متفاوت است، آیا می‌توانم ثبت نام کنم؟

مطابقت حداکثری رشته کارشناسی با رشته مورد درخواست در مقطع کارشناسی ارشد، درصد قبولی دانشجو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. با این وجود چنانچه این دو رشته باهم مغایرت داشته باشند مشکلی در ثبت نام متقاضی ایجاد نمی‌کند. به طور مثال دانشجویی که در دوره لیسانس زبان‌انگلیسی خوانده می‌تواند در رشته روابط بین‌الملل ثبت نام کند.

💠 سن من بیشتر از حد مجاز دانشگاه (28 سال) است،‌ آیا با این وجود می‌توانم همچنان در دانشگاه ثبت نام کنم؟

شرط سن برای متقاضیان بورسیه در دانشگاه است، چنانچه متقاضی حائز شرایط سنی نباشد، می‌تواند به صورت آزاد (پرداخت شهریه) در دانشگاه ثبت نام کند.

💠 نتایج ثبت نام و ویزای تحصیلی از چه طریقی به دانشجو اعلام می‌شود؟

نتایج در سایت و کانال تلگرامی دانشگاه اعلام می‌شود. چنانچه دانشجویی پذیرفته شود، ویزای تحصیلی او به همان شماره‌ تلگرامی که در ابتدای ثبت نام با آن کدرهگیری ثبت نام را ارسال کرده، ارسال خواهد شد.

💠 من معرف ندارم، آیا می‌توانم در دانشگاه ثبت نام کنم؟

متقاضیان دانشگاه می‌توانند چه با داشتن معرف و چه بدون داشتن معرف، در دانشگاه ثبت نام کنند.

💠 اگر پس از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نتوانم به دانشگاه بیایم آیا نام من در لیست ذخیره های پذیرش دوره بعد، بصورت رزرو باقی خواهد ماند؟

چنانچه دانشجو پس از دریافت ویزای تحصیلی به هر دلیلی نتواند ثبت نام حضوری خود را در دانشگاه تکمیل نماید، از لیست پذیرفته شدگان آن دوره حذف و به مدت یکسال نیز از ثبت نام مجدد در دانشگاه، محروم خواهد شد.

💠 آیا برای ثبت نام اولیه در سایت باید مدارک خود را به تایید سفارت ایران برسانم؟

ثبت نام اولیه در سایت دانشگاه نیاز به مدرک تایید شده توسط سفارت ایران یا وزارت خارجه ندارد. دانشجو میبایست پس از اعلام نتیجه نهایی پذیرش و هنگام مراجعه حضوری به دانشگاه مدارک خود را تایید نماید.

قبل
بعدی